Thuiswerkers helpen moederbedrijf Douwe Egberts

04-08 15:31 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts, is de coronacrisis tot nu toe redelijk goed doorgekomen. De omzet daalde weliswaar omdat er minder koffie werd verkocht in de horeca, maar wat het bedrijf in de horeca misliep werd grotendeels goedgemaakt met verkoop van koffie aan thuiswerkers.

JDE Peet’s, bekend van merken zoals Douwe Egberts, Jacobs en Pickwick, heeft in de eerste helft van 2020 een omzet gerealiseerd van 3,2 miljard euro. Dat is 2,9% minder dan in de eerste helft van 2019. In Europa, de grootste markt voor het bedrijf, nam de omzet met 3,7% toe.

De onderliggende winst van JDE Peet’s bedroeg 393 miljoen euro. Dat betekent een stijging van 12% in vergelijking tot de eerste 6 maanden van vorig jaar.

Het moederbedrijf van Douwe Egberts constateert dat de maatregelen van overheden wereldwijd om de coronavirusuitbraak onder controle te krijgen hebben gezorgd voor een verschuiving in koffieconsumptie. Zo werd er 63% meer koffie verkocht via internet, te danken aan mensen die thuiswerken.

 

Bron: JDE Peet's




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
01 okt FrieslandCampina: onzekere economische situatie heeft negatieve impact op resultaten
01 okt WEBINAR - Hoe herstel je het vertrouwen in de leverancierskwalificatie gedurende een crisis?
01 okt Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
01 okt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
30 sep Cargill investeert 18 miljoen euro in House of Chocolate
30 sep Nestlé lanceert R&D Accelerator voor zuivelproducten en plantaardige alternatieven voor zuivel
30 sep Belgische voedingsindustrie is voorloper in strijd tegen voedselverlies
30 sep Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
30 sep Ucrete industrievloeren van Master Builders Solutions bieden Duitse vleesverwerker een kostenefficiënte oplossing
29 sep Colruyt gaat zelf groenten telen
29 sep Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
29 sep België: opkomst van alternatieve dierlijke productie
29 sep Whitepaper Listeria monocytogenes
28 sep Aviko neemt fabriek van Unilever in Stavenshagen over
28 sep Gratis Webinar: Remote audit opties voor BRCGS en FSSC
28 sep Voedingsindustrie moet ‘gezonder’ innoveren
28 sep Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
25 sep Investeerders steken 55 miljoen in Mosa Meat
25 sep Picnic gaat samenwerken met Duits supermarktbedrijf
25 sep Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
25 sep SGS Digicomply (video)
25 sep Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 sep Uncle Ben’s voortaan Ben’s Original
24 sep Europese onenigheid over Nutri-Score
24 sep Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?