Huismerken zetten opmars in Europa verder door
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - In nagenoeg alle Europese landen hebben de huismerken van de supermarktketens vorig jaar opnieuw hun marktaandeel vergroot, aldus cijfers uit het International Private Label Yearbook. Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje blijven hierbij de lijst aanvoeren.
Italië is momenteel het enige land waar het volume-aandeel van de huismerken onder de 30% blijft met een aandeel van 22,3% in volume en 19,1% in waarde.
In Zwitserland zijn huismerken goed voor bijna de helft van de markt met een aandeel van 49,8% in volume en 42,5% in waarde. In 14 van de 19 onderzochte landen steeg het marktaandeel van huismerken vorig jaar.
Benelux
In Nederland daalde het huismerkaandeel een fractie, zowel in volume (van 37,1% naar 37,0%) als in waarde (van 33,4% naar 33,3%). In België ligt het aandeel van huismerken nu op 44% in volume en 31,6% in waarde. Het aandeel steeg licht in volume maar daalde in waarde.
Laatste nieuws
-
17 apr Just Eat Takeaway kampt met teruglopende orders
-
17 apr Quiz | Hoe duurzaam is uw voedsel- en drankenbedrijf?
-
17 apr Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
-
16 apr Mosa Meat trekt nog eens voor 40 miljoen euro kapitaal aan
-
16 apr Nestlé investeert in onderzoek naar klimaatbestendigere koffieteelt
-
16 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
16 apr Eeuwenoude fermentatietechniek weer helemaal hot
-
16 apr De top 5 bevindingen bij FSSC audits
-
15 apr E. Leclerc neemt tot vijf jaar de tijd in Luxemburg
-
15 apr Astra Sweets investeert 40 miljoen in de fabriek in Turnhout
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan