Ahold Delhaize stelt nieuwe duurzaamheidsdoelen
bron: FoodPro Network Belgium
ZAANDAM - Ahold Delhaize stelt nieuwe doelen voor op de lange termijn op het gebied van voedselverspilling en gezondheid. Het gaat om doelstellingen die Ahold Delhaize tussen 2022 en 2030 wil realiseren.
Zo moet in 2022 51% van de omzet uit ‘gezondere’ producten van eigen huismerken komen. Hiervoor zal kritisch worden gekeken naar de hoeveelheid suiker, zout en vet in deze producten, aldus Ahold Delhaize op zijn website. Ook moeten in 2025 alle Ahold Delhaize-merken voorzien zijn van een wetenschappelijk systeem dat de gezondheid meet, zoals Nutri-Score of Guiding Stars.
Het concern wil daarnaast transparanter worden. De keten van vis- en zeevruchten is al bijna 100% inzichtelijk. Dit wil Ahold Delhaize ook realiseren voor groenten, fruit en vlees . Bovendien wil Ahold Delhaize de verspilling van voedsel in 2030 met minimaal 50% terug brengen.
Bron: Ahold Delhaize
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan