PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan

20-02 13:19 | bron: FoodPro Network Belgium

ZAVENTEM - Snack- en ontbijtgranen producent PepsiCo komt met het initiatief Unwasted om voedselverspilling tegen te gaan. Consumenten kunnen tegen een lage prijs een box bestellen gevuld met diverse A-merken snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay's en Quaker. Alle producten in de box zijn beperkt houdbaar en worden op deze manier gered van de prullenbak. De exacte inhoud van de doos blijft altijd een verrassing.

Wanneer snackproducten korter dan 5 weken houdbaar zijn, zijn ze niet meer geschikt om aan te bieden aan supermarkten, maar nog prima geschikt voor consumptie. Ondanks dat PepsiCo een deel van deze 'onverkoopbare' producten aan de Voedselbank schenkt, blijft er altijd wat over. 

PepsiCo hield eerder een succesvolle pilot. In de toekomst hoopt PepsiCo naast producten van eigen merken ook producten van andere producenten te kunnen aanbieden. Het is voor het eerst dat PepsiCo in de Benelux direct aan de consument gaat verkopen zonder tussenkomst van een distributeur.

De boxen worden zonder extra bezorgkosten thuisbezorgd.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 mrt Vion heeft prima jaar achter de rug
27 mrt Marks & Spencer teelt verse kruiden in winkels
27 mrt DIGI Benelux verzekert continuïteit klanten
27 mrt Foodmerken zien brood in mukbang
26 mrt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
26 mrt Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
26 mrt Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
25 mrt Aangepaste openingstijden en verkooplimieten in Britse supermarkten
25 mrt Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
25 mrt Geaccrediteerde gisten & schimmels analyse in 3 dagen
25 mrt Het samenspel tussen operations & supply chain én finance is essentieel
24 mrt Belgische voedingsindustrie vraagt steun voor #FoodHeroes
24 mrt Universiteit Antwerpen onderzoekt waarde van microalgen in voeding
24 mrt Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
24 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?