Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%

13-02 11:27 | bron: FoodPro Network Belgium

VEVEY - Nestlé heeft het boekjaar 2019 afgesloten met een omzet van circa 87,1 miljard euro. De omzet steeg met 1,2% in vergelijking tot 2018 en de autonome groei van de Zwitserse voedingsgigant lag op 3,5%. Hiervan komt 2,9% uit een toename van de verkoopvolumes en 0,6% uit hogere prijzen. Acquisities en desinvesteringen drukten de omzet met 0,8%, daarnaast was er een negatief effect van 1,5% door wisselkoersen, aldus Nestlé in een persbericht.

Het operationeel resultaat verslechterde met 0,8% tot circa 12,9 miljard euro. De daling hangt onder meer samen met extra afschrijvingen op belangen in het Chinese concern Yinlu. Nestlé sloot het boekjaar af met een nettowinst van 11,85 miljard euro. Dat is liefst 24,4% meer dan in 2018. Deze stijging is voor een deel het gevolg van een boekwinst die werd geboekt bij het afstoten van de activiteiten in huidverzorging.

Nestlé verwacht in 2020 een voortzetting van de autonome omzetgroei. In 2020 zal Nestlé daarnaast voor circa 470 miljoen euro investeren in herstructureringen. Nestlé vindt het nog te vroeg om een inschatting te maken van de impact van het Corona-virus op de omzet en het bedrijfsresultaat.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
03 jul Britse jongeren ervaren allergieën als probleem bij het uit eten gaan
03 jul 12 Tips tegen voedselfraude (deel 2)
03 jul Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
02 jul Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
01 jul Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over
01 jul Consument bereid om meer te betalen voor kweekvlees
01 jul Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
30 jun Verplichting GTIN’s voor variabele gewichtsartikelen uitgesteld tot 2022
30 jun Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
30 jun Export in tijden van corona
29 jun Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media
29 jun Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme
29 jun Webinar: Is jouw kwaliteitssysteem future-proof?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?