Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro

12-02 09:29 | bron: FoodPro Network Belgium

ZAANDAM - Ahold Delhaize heeft over heel 2019 zijn omzet met 5,5% zien stijgen naar 66,3 miljard euro. De operationele winst steeg met 1,5% naar 2,7 miljard euro. De nettowinst bleef met 1,8 miljard euro vrijwel gelijk aan die van 2018.

Met name in Nederland en in Midden- en Oost-Europa laat Ahold Delhaize over het vierde kwartaal een flinke omzetgroei zien van rond de 5%. In de VS, goed voor meer dan 60% van de omzet van Ahold Delhaize, steeg de vergelijkbare omzet met 2,7%. Wel liep in de VS de winst terug met 3%, omdat het stroef loopt bij de grootste Amerikaanse keten Stop & Shop.

De omzet in Nederland steeg in het vierde kwartaal met 4,5% tot een kleine 4 miljard euro. Daarbij namen de online verkopen met bijna een vijfde toe tot 768 miljoen euro. Voor heel 2019 steeg de online- omzet naar 2,8 miljard euro. België was goed voor een onderliggende groei van 0,1%.

Zie ook het persbericht op de website van Ahold Delhaize.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
21 feb Familie Van Eerd verdeelt 52,5 miljoen euro dividend
21 feb Als food merk overleven in Mexico
21 feb Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
21 feb Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 feb PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
20 feb HelloFresh werkt aan verlaging van CO2-emissie bij bezorging
20 feb Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
20 feb Aviko investeert in nieuwe fabriek in Poperinge
20 feb Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
19 feb Twee Vlaamse voedingsbedrijven bekroond als fabrieken van de toekomst
19 feb Britse vleesindustrie vreest exportstrop na einde overgangsfase Brexit
19 feb Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
19 feb Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
19 feb Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?