Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition

13-02 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

WAGENINGEN - Volgens het nieuwsforum Nutra Ingredients hebben Amerikaanse investeerders in food, na grote bedragen te hebben vrijgemaakt voor de markt van vleesvervangers, hun zinnen gezet op het volgende grote thema: personalised nutrition (PN).

Investeringsbank UBS verwacht dat tot en met 2040 de investeringen zijn opgelopen tot ongeveer €58 miljard (bron: Nutra ingredients, 23-1-2020)

Door het gestegen gezondheidsbewustzijn bij de consument en het feit dat meer mensen de negatieve consequenties ervaren van een ongezonde leefstijl, komt er meer vraag naar oplossingen die passen bij individuele keuzes.

Het samenbrengen van voedingskennis en –onderzoek, medische diagnoses, technologie en food delivery service, gaat veel mensen helpen om gemakkelijker een gezonde leefstijl aan te nemen en vast te houden, zo is de inschatting. Het lijkt een logisch gevolg van enerzijds een maatschappelijke behoefte en anderzijds de steeds slimmere technologische mogelijkheden.

Het grote voedingsmiddelenconcern Nestlé investeert al volop in Personalised Nutrition en noemt PN “a major growth opportunity”.

In Nederland en België kennen we ook steeds meer bedrijven die zich specifiek bezig houden met PN. Twee van hen, Philips en SmartWithFood, werkten al samen met Wageningen University & Research & TNO in een groot consortium. Nard Clabbers, Senior Business Developer van TNO zegt in het artikel van Nutra Ingredients dat we nog een grote verandering kunnen verwachten in de zienswijze van consumenten op het onderwerp PN. Waar we nu nog stoeien over GDPR regels, gaan consumenten straks onderhandelen met hun persoonlijke data om precies te krijgen wat ze willen voor hun gezondheid. Een mooi staaltje consumer empowerment! Bedrijven met de juiste producten en diensten in een veilige data-omgeving kunnen hiermee langdurige en waardevolle relaties met consumenten gaan opbouwen.

Op 21 april vindt het seminar Personalised Nutrition & Health plaats op de campus van Wageningen University & Research. Ook Philips, SmartWithFood & Verdify (die sinds kort met Albert Heijn samenwerkt) zullen hier vertellen over hun business case en diverse andere experts gaan in op o.a. het wetenschappelijke voedingskundige bewijs, wetgeving, slim databeheer en het bevorderen van leefstijlverandering. Meer informatie vindt u op de website van Wageningen Academy




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
21 feb Familie Van Eerd verdeelt 52,5 miljoen euro dividend
21 feb Als food merk overleven in Mexico
21 feb Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
21 feb Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 feb PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
20 feb HelloFresh werkt aan verlaging van CO2-emissie bij bezorging
20 feb Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
20 feb Aviko investeert in nieuwe fabriek in Poperinge
20 feb Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
19 feb Twee Vlaamse voedingsbedrijven bekroond als fabrieken van de toekomst
19 feb Britse vleesindustrie vreest exportstrop na einde overgangsfase Brexit
19 feb Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
19 feb Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
19 feb Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?