Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition

20-03 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

WAGENINGEN - Volgens het nieuwsforum Nutra Ingredients hebben Amerikaanse investeerders in food, na grote bedragen te hebben vrijgemaakt voor de markt van vleesvervangers, hun zinnen gezet op het volgende grote thema: personalised nutrition (PN).

Investeringsbank UBS verwacht dat tot en met 2040 de investeringen zijn opgelopen tot ongeveer €58 miljard (bron: Nutra ingredients, 23-1-2020)

Door het gestegen gezondheidsbewustzijn bij de consument en het feit dat meer mensen de negatieve consequenties ervaren van een ongezonde leefstijl, komt er meer vraag naar oplossingen die passen bij individuele keuzes.

Het samenbrengen van voedingskennis en –onderzoek, medische diagnoses, technologie en food delivery service, gaat veel mensen helpen om gemakkelijker een gezonde leefstijl aan te nemen en vast te houden, zo is de inschatting. Het lijkt een logisch gevolg van enerzijds een maatschappelijke behoefte en anderzijds de steeds slimmere technologische mogelijkheden.

Het grote voedingsmiddelenconcern Nestlé investeert al volop in Personalised Nutrition en noemt PN “a major growth opportunity”.

In Nederland en België kennen we ook steeds meer bedrijven die zich specifiek bezig houden met PN. Twee van hen, Philips en SmartWithFood, werkten al samen met Wageningen University & Research & TNO in een groot consortium. Nard Clabbers, Senior Business Developer van TNO zegt in het artikel van Nutra Ingredients dat we nog een grote verandering kunnen verwachten in de zienswijze van consumenten op het onderwerp PN. Waar we nu nog stoeien over GDPR regels, gaan consumenten straks onderhandelen met hun persoonlijke data om precies te krijgen wat ze willen voor hun gezondheid. Een mooi staaltje consumer empowerment! Bedrijven met de juiste producten en diensten in een veilige data-omgeving kunnen hiermee langdurige en waardevolle relaties met consumenten gaan opbouwen.

Op 21 april vindt het seminar Personalised Nutrition & Health plaats op de campus van Wageningen University & Research. Ook Philips, SmartWithFood & Verdify (die sinds kort met Albert Heijn samenwerkt) zullen hier vertellen over hun business case en diverse andere experts gaan in op o.a. het wetenschappelijke voedingskundige bewijs, wetgeving, slim databeheer en het bevorderen van leefstijlverandering. Meer informatie vindt u op de website van Wageningen Academy




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
03 jul Britse jongeren ervaren allergieën als probleem bij het uit eten gaan
03 jul 12 Tips tegen voedselfraude (deel 2)
03 jul Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
02 jul Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
01 jul Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over
01 jul Consument bereid om meer te betalen voor kweekvlees
01 jul Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
30 jun Verplichting GTIN’s voor variabele gewichtsartikelen uitgesteld tot 2022
30 jun Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
30 jun Export in tijden van corona
29 jun Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media
29 jun Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme
29 jun Webinar: Is jouw kwaliteitssysteem future-proof?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?