Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?

14-02 06:03 | bron: FoodPro Network Belgium

WAGENINGEN - Levensmiddelenbedrijven gaan grote uitdagingen tegemoet. Consumenten hebben hoge verwachtingen als het gaat om smaak en prijs, maar steeds meer moeten producten ook duurzaam én gezond zijn. Duurzame producten zonder voedingswaarde zijn eigenlijk niet in alle opzichten duurzaam te noemen en consumenten willen niet kiezen tussen duurzaam of gezond. Daarnaast moet het product in alle opzichten aantrekkelijk zijn, niet in de laatste plaats speelt gemak ook een grote rol.

Geen gemakkelijke tijden dus voor quality managers, duurzaamheidsmanager, productontwikkelaars of business developers, maar bij het bieden van zowel duurzame én gezonde producten is er duidelijk sprake van meerwaarde voor de consument. Maar hoe reken je een goede balans uit tussen deze aspecten?

In het programma “kwalitatieve en kwantitatieve aspecten van duurzaamheid in voedsel” wordt uitgelegd hoe er gecalculeerd kan worden aan productduurzaamheid met inbegrip van het meewegen van voedingswaarde. Actuele ontwikkelingen als Nutriscore worden daarbij meegenomen. Na deze cursus zijn food professionals beter in staat om afgewogen beslissingen te nemen over huidige en toekomstige product portfolio’s en is het gemakkelijker om klanten uit te leggen hoe deze portfolio’s tot stand komen.

Meer informatie via de website van Wageningen Academy

 

Bron: Wageningen Academy, WUR




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
21 feb Familie Van Eerd verdeelt 52,5 miljoen euro dividend
21 feb Als food merk overleven in Mexico
21 feb Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
21 feb Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 feb PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
20 feb HelloFresh werkt aan verlaging van CO2-emissie bij bezorging
20 feb Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
20 feb Aviko investeert in nieuwe fabriek in Poperinge
20 feb Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
19 feb Twee Vlaamse voedingsbedrijven bekroond als fabrieken van de toekomst
19 feb Britse vleesindustrie vreest exportstrop na einde overgangsfase Brexit
19 feb Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
19 feb Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
19 feb Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?