Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?

08-06 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

WAGENINGEN - Levensmiddelenbedrijven gaan grote uitdagingen tegemoet. Consumenten hebben hoge verwachtingen als het gaat om smaak en prijs, maar steeds meer moeten producten ook duurzaam én gezond zijn. Duurzame producten zonder voedingswaarde zijn eigenlijk niet in alle opzichten duurzaam te noemen en consumenten willen niet kiezen tussen duurzaam of gezond. Daarnaast moet het product in alle opzichten aantrekkelijk zijn, niet in de laatste plaats speelt gemak ook een grote rol.

Geen gemakkelijke tijden dus voor quality managers, duurzaamheidsmanager, productontwikkelaars of business developers, maar bij het bieden van zowel duurzame én gezonde producten is er duidelijk sprake van meerwaarde voor de consument. Maar hoe reken je een goede balans uit tussen deze aspecten?

In het programma “kwalitatieve en kwantitatieve aspecten van duurzaamheid in voedsel” wordt uitgelegd hoe er gecalculeerd kan worden aan productduurzaamheid met inbegrip van het meewegen van voedingswaarde. Actuele ontwikkelingen als Nutriscore worden daarbij meegenomen. Na deze cursus zijn food professionals beter in staat om afgewogen beslissingen te nemen over huidige en toekomstige product portfolio’s en is het gemakkelijker om klanten uit te leggen hoe deze portfolio’s tot stand komen.

Meer informatie via de website van Wageningen Academy

 

Bron: Wageningen Academy, WUR




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
03 jul Britse jongeren ervaren allergieën als probleem bij het uit eten gaan
03 jul 12 Tips tegen voedselfraude (deel 2)
03 jul Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
02 jul Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
01 jul Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over
01 jul Consument bereid om meer te betalen voor kweekvlees
01 jul Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
30 jun Verplichting GTIN’s voor variabele gewichtsartikelen uitgesteld tot 2022
30 jun Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
30 jun Export in tijden van corona
29 jun Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media
29 jun Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme
29 jun Webinar: Is jouw kwaliteitssysteem future-proof?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?