AB InBev stopt met etiketten op flesjes
bron: FoodPro Network Belgium
BREDA - Bierbrouwer AB InBev brengt voor het eerst bierflesjes op de markt zonder etiket. Het gaat in eerste instantie om 200.000 flesjes van het merk Beck's.
Via een nieuwe techniek worden het logo en informatie zoals ingrediënten rechtstreeks op het flesje geprint. AB InBev wil zo verpakkingen eenvoudig personaliseren. Vanaf volgend jaar zullen andere AB InBev-merken volgen, aldus de brouwer.
Project coördinator Jonas Vandecruys legt in De Tijd het grote voordeel van de druktechniek uit: "Grote merken zoeken mogelijkheden om meer gepersonaliseerde producten te maken. Daarom hebben wij dit project gestart. In de eerste plaats gebruiken we de techniek voor kleinere, speciale oplages. Denk aan Jupiler voor het WK voetbal. We kunnen met de nieuwe techniek heel snel flesjes in de winkel leggen met pakweg de uitslag van een bepaalde match."
Bron: AB InBev, De Tijd
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan