Iedere dag 'Happy hour' in Finse supermarkt

23-09 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

HELSINKI - De Finse supermarktketen S-market organiseert elke dag een 'happy hour'. De supermarktketen verkoopt dan voedingsproducten die over hun vervaldatum dreigen te gaan met extra hoge kortingen.

'Happy hour'

Om 21.00 uur, de S-market winkels gaan om 22.00 dicht, verlagen de supermarkten de prijzen voor honderden producten tot wel 60%. De actie maakt deel uit van een campagne om voedselverspilling te verminderen. "Als we voeding verkopen met 60% korting, verdienen we geen geld, maar toch meer dan wanneer we het voedsel aan een goed doel weggeven," aldus vice-president Mika Lyytikainen van S-market tegen Springwise.

Volgens de Verenigde Naties gaat ongeveer een derde van de geproduceerde en verpakte voeding op een of andere manier verloren.

 

Foto: S-market




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
25 sep Investeerders steken 55 miljoen in Mosa Meat
25 sep Picnic gaat samenwerken met Duits supermarktbedrijf
25 sep Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
25 sep SGS Digicomply (video)
25 sep Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 sep Uncle Ben’s voortaan Ben’s Original
24 sep Europese onenigheid over Nutri-Score
24 sep Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa
24 sep Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
24 sep LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
23 sep Iedere dag 'Happy hour' in Finse supermarkt
23 sep Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
23 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Ahold Delhaize stelt nieuwe duurzaamheidsdoelen
22 sep Dagelijks haalt 1 miljard euro aan voedsel de winkel niet
22 sep Hoogwaardige perslucht is van essentieel belang voor de productie van voedingsmiddelen en dranken
21 sep Meer voedselfraude in tijden van crisis?
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
21 sep Bekijk de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe FSSC
21 sep TempWeb: 100% zekerheid op afstand geeft rust
18 sep SGS verifieert wereldwijd landbouwbedrijven in opdracht van Nestlé
18 sep Zijn gezonde tussendoortjes echt wel zo gezond?
18 sep Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?