Sligro groeit in België harder dan de markt

18-07 07:49 | bron: FoodPro Network Belgium

VEGHEL - De omzet van Sligro over het eerste halfjaar van 2019 bedroeg € 1.135 miljoen, een toename van 0,4% ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Het bedrijfsresultaat uit voort te zetten bedrijfsactiviteiten nam met € 13 miljoen af tot € 18 miljoen. De nettowinst uit voort te zetten bedrijfsactiviteiten nam over het eerste halfjaar met € 12 miljoen af tot € 13 miljoen.

Koen Slippens, directievoorzitter: "Het economisch klimaat in Nederland en België koelde in de eerste jaarhelft behoorlijk af. De daling van het consumentenvertrouwen in beide landen lijkt daarmee opnieuw een voorspellende waarde voor de marktontwikkeling. In Nederland zagen we nog een kleine plus in de markt. Die is vooral prijsgedreven. In België is sprake van een krimpende markt. De kosten van logistiek, energie en personeel lieten een behoorlijke stijging zien. Al met al, uitdagende omstandigheden, voor ons en onze concurrenten en dus zaak om flink aan de weg te timmeren voor de toekomst, maar gelijktijdig de business vandaag door deze markt loodsen". Aldus Slippens in een persbericht.

Omzet neemt toe in lijn met de markt

In Nederland nam de omzet in lijn met de markt toe en waren we redelijk in staat de kostenstijgingen in de operatie op te vangen. Naast de dagelijkse operatie werkt Sligro aan een aantal grote trajecten, zoals onze SAP implementatie en de integratie van Heineken. Bovendien is de carve out van retail per ultimo juni afgerond. De combinatie van deze activiteiten heeft wel tot gevolg dat Sligro de kosten van de centrale organisatie nog niet hebben afgebouwd in de mate die zij nodig achten om het verlies aan dekking vanuit retail op te vangen.

België

In België groeide Sligro veel harder dan de markt, mede door de in de loop van het eerste half jaar aantrekkende ontwikkeling van de nieuwe vestiging in Antwerpen. Slippens: "We weten dat de omzet in Antwerpen nog een verdere groei moet doormaken om naar een resultaatneutrale operatie te komen. Daarnaast bouwen we aan onze infrastructuur en één centrale hoofdkantoororganisatie voor Sligro Food Group Belgium. De kost gaat ook in België voor de baat uit.” 

 

Bron: persbericht Sligro




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 aug Als food merk overleven in Mexico
23 aug Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's
23 aug Opwarmen voor diepvries
23 aug ISO 22000:2018 vs. ISO 22000:2005 - de verschillen
22 aug Frederiks verlaat HelloFresh
22 aug Sainsbury’s biedt kleine merken een listing
22 aug Een tijd- en kostenbesparende manier om verpakkingsmachines te kopen
22 aug Waarop moet u letten bij de aanschaf van persoonlijke beschermingsmiddelen voor de voedselindustrie?
22 aug Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
21 aug Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
21 aug Jumbo wil meer dan 100 winkels in België
21 aug Wake-on-LAN – de duurzame oplossing voor energiebesparing binnen uw bedrijf
20 aug Wereldwijd actief Lotus ziet omzet flink stijgen
20 aug Europese databank tegen voedselfraude
20 aug Voedselvertrouwen kan omhoog in vijf stappen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?