Sligro groeit in België harder dan de markt

18-07 07:49 | bron: FoodPro Network Belgium

VEGHEL - De omzet van Sligro over het eerste halfjaar van 2019 bedroeg € 1.135 miljoen, een toename van 0,4% ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Het bedrijfsresultaat uit voort te zetten bedrijfsactiviteiten nam met € 13 miljoen af tot € 18 miljoen. De nettowinst uit voort te zetten bedrijfsactiviteiten nam over het eerste halfjaar met € 12 miljoen af tot € 13 miljoen.

Koen Slippens, directievoorzitter: "Het economisch klimaat in Nederland en België koelde in de eerste jaarhelft behoorlijk af. De daling van het consumentenvertrouwen in beide landen lijkt daarmee opnieuw een voorspellende waarde voor de marktontwikkeling. In Nederland zagen we nog een kleine plus in de markt. Die is vooral prijsgedreven. In België is sprake van een krimpende markt. De kosten van logistiek, energie en personeel lieten een behoorlijke stijging zien. Al met al, uitdagende omstandigheden, voor ons en onze concurrenten en dus zaak om flink aan de weg te timmeren voor de toekomst, maar gelijktijdig de business vandaag door deze markt loodsen". Aldus Slippens in een persbericht.

Omzet neemt toe in lijn met de markt

In Nederland nam de omzet in lijn met de markt toe en waren we redelijk in staat de kostenstijgingen in de operatie op te vangen. Naast de dagelijkse operatie werkt Sligro aan een aantal grote trajecten, zoals onze SAP implementatie en de integratie van Heineken. Bovendien is de carve out van retail per ultimo juni afgerond. De combinatie van deze activiteiten heeft wel tot gevolg dat Sligro de kosten van de centrale organisatie nog niet hebben afgebouwd in de mate die zij nodig achten om het verlies aan dekking vanuit retail op te vangen.

België

In België groeide Sligro veel harder dan de markt, mede door de in de loop van het eerste half jaar aantrekkende ontwikkeling van de nieuwe vestiging in Antwerpen. Slippens: "We weten dat de omzet in Antwerpen nog een verdere groei moet doormaken om naar een resultaatneutrale operatie te komen. Daarnaast bouwen we aan onze infrastructuur en één centrale hoofdkantoororganisatie voor Sligro Food Group Belgium. De kost gaat ook in België voor de baat uit.” 

 

Bron: persbericht Sligro




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 jan Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 jan Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
20 jan Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
17 jan Ben & Jerry's komt met Netflix & Chilll'd-ijs (video)
17 jan Dagelijks haalt 1 miljard euro aan voedsel de winkel niet
17 jan Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
17 jan Voorkomen van product recalls in de voedingsmiddelenindustrie
16 jan Nestlé gaat 1,85 miljard euro investeren in duurzamer verpakkingsbeleid
16 jan Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
16 jan Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
16 jan Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
15 jan Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
15 jan Biologisch niet per definitie gezonder
15 jan Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
14 jan Flink meer orders voor Takeaway
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?