Amazon laat voedingslabels opdraaien voor mogelijke verliezen
09 jul 2019 08:29
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
SEATTLE - Retailgigant Amazon gaat mogelijke verliezen, die het gevolg zijn van promoties tijdens zijn verkoopactie Prime Day, doorberekenen aan sommige leveranciers.
Amazon zou 'extra financiering' van bepaalde producenten vragen als de verkoop van deze producten resulteert in een verlies voor Amazon, aldus CNBC.
Prime Day start op 15 juli. De maatregelen laten Amazon's toegenomen focus op winstgevendheid zien. Eerder dit jaar weerde Amazon al advertenties voor onrendabele producten.
Het is niet bekend waarom Amazon juist de verliezen van voedingsproducten wil laten compenseren.
Bron: CNBC
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan