Sligro kent problemen met groei in België
bron: FoodPro Network Belgium
ANTWERPEN - De groei van Sligro in België loopt niet zoals verwacht. De concurrentie in België, met name Horeca Totaal Brugge, verzet zich stevig tegen de komst van de Nederlandse groothandel.
Sligro had eerder gerekend op een 50/50 verdeling van bezorgklanten en klanten die in de groothandel zelf afhalen. Die verhouding is echter 80/20.
Ook in Nederland loopt Sligro tegen de grenzen van zijn groei aan. Het marktaandeel gaat richting de 30% en het zal lastig worden om nog groter te worden, denkt ook topman Koen Slippens.
Concurrenten in België grijpen alles aan om de opening van groothandels te voorkomen of vertragen. Hierbij hebben ze diverse mogelijkheden, omdat het type groothandel dat Sligro wil realiseren, een combinatie van bezorging en zelfbediening, vaak niet in de bestemmingsplannen vermeld wordt.
Rudi Petit-Jean, directeur Sligro België, verwacht over 2 maanden toch op het gewenste omzetniveau te komen.
Laatste nieuws
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
24 apr Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan