Nestlé stoot de divisie Huidverzorgingsproducten af en focust zich volledig op voeding
16 mei 2019 08:29
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft exclusief onderhandeld met een consortium van investeerders onder leiding van EQT en ADIA over de verkoop van de divisie Huidverzorgingsproducten. De waarde van de divisie ligt op ruim 9 miljard euro. Het bedrijfsonderdeel van Nestlé draait een omzet van bijna 2,5 miljard euro.
De divisie Huidverzorgingsproducten van Nestlé is actief in 40 landen en biedt werk aan meer dan 5.000 mensen. De verkoopovereenkomst moet nog de goedkeuring krijgen van de ondernemingsraden en mededingingsautoriteiten.
De verwachting is dat de verkoop in de tweede helft van 2019 kan worden afgerond.
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan