Voedingsindustrie moet anticiperen op stagnatie bevolkingsgroei

12-05 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

BRUSSEL - De voedingsindustrie moet naarstig op zoek naar nieuwe afzetmarkten of anders meer waarde toevoegen aan zijn producten. De reden daarvoor is dat de bevolking van Europa, waar de foodsector ruim driekwart van zijn producten afzet, vanaf 2025 niet meer groeit. Na decennialange groei zijn er over tien jaar naar verwachting minder monden te voeden. Aldus een sectoranalyse van ABN Amro. 

Tel daarbij op dat mensen steeds scherper zijn op het (niet) weggooien van eten en zich bovendien realiseren dat gezonder eten soms ook minder eten betekent, en het wordt duidelijk dat de sector een afzetprobleem krijgt. Wanneer voedselproducenten niet in staat zijn om meer waarde toe te voegen en dus hogere prijzen weten te bedingen, komt de omzet onder druk. 

Dat de bevolking in diverse gebieden buiten Europa wel sterk groeit, biedt slechts voor een deel van de voedingsindustrie uitkomst. 

Lees hier het hele artikel.

 

Bron: ABN Amro




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
29 mei Beyond Meat sluit partnership met erwteneiwit producent
29 mei Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
29 mei De juiste vloer: doorslaggevend voor de voedselveiligheid
28 mei Moederbedrijf Douwe Egberts deze week al naar beurs
28 mei Delino een mosterdgele vloer op maat van elke saus (video)
28 mei Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
28 mei Leergang FSSC 22000 Implementatie Training
27 mei Carrefour verlaagt prijzen van nog eens 1.000 producten
27 mei Ahold Delhaize stelt nieuwe duurzaamheidsdoelen
27 mei Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
27 mei Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
26 mei 'Jumbo schrapt honderden banen op het hoofdkantoor ondanks coronasucces'
26 mei Asda test virtuele rij
26 mei Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
26 mei SGS verifieert wereldwijd landbouwbedrijven in opdracht van Nestlé
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?