Voedingsindustrie moet anticiperen op stagnatie bevolkingsgroei

11-10 06:03 | bron: FoodPro Network Belgium

BRUSSEL - De voedingsindustrie moet naarstig op zoek naar nieuwe afzetmarkten of anders meer waarde toevoegen aan zijn producten. De reden daarvoor is dat de bevolking van Europa, waar de foodsector ruim driekwart van zijn producten afzet, vanaf 2025 niet meer groeit. Na decennialange groei zijn er over tien jaar naar verwachting minder monden te voeden. Aldus een sectoranalyse van ABN Amro. 

Tel daarbij op dat mensen steeds scherper zijn op het (niet) weggooien van eten en zich bovendien realiseren dat gezonder eten soms ook minder eten betekent, en het wordt duidelijk dat de sector een afzetprobleem krijgt. Wanneer voedselproducenten niet in staat zijn om meer waarde toe te voegen en dus hogere prijzen weten te bedingen, komt de omzet onder druk. 

Dat de bevolking in diverse gebieden buiten Europa wel sterk groeit, biedt slechts voor een deel van de voedingsindustrie uitkomst. 

Lees hier het hele artikel.

 

Bron: ABN Amro




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
12 nov Vegetarische Slager gaat plantaardige burger leveren bij Burger King in Europa
12 nov Takeaway wordt grote sponsor EK Voetbal 2020
12 nov EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
12 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
12 nov Geautomatiseerd wegen en etiketteren, niet enkel voor de allergrootste bedrijven (video)
11 nov Takeaway.com komt met bezorgtoeslag bij bezorgdienst Scoober
11 nov 'Jumbo kan nu Hema-winkels op toplocaties kopen'
11 nov Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
11 nov De Top 10 food trends in 2019
11 nov Hygiënerichtlijnen voor machines in de voedingsindustrie
08 nov Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
08 nov Boodschappen doen in Montenegro
08 nov Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
07 nov Colruyt past ‘enkele tientallen’ prijzen aan na entree Jumbo
07 nov Nestlé en Corbion gaan samenwerken aan voedingsgrondstoffen uit algen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?