Britse jongeren ervaren allergieën als probleem bij het uit eten gaan
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Uit onderzoek van de Food Standards Agency blijkt dat meer dan de helft van Britse jongeren met een voedselallergie niet graag uit eten gaat.
Van de jongeren durft slechts 14% ook echt naar de informatie over allergieën te vragen. Daarnaast kiest 59% van de betreffende jongeren om elke keer naar hetzelfde restaurant te gaan. Maar 9% van de jongeren neemt op voorhand contact op met het restaurant voor informatie over bepaalde allergieën.
Mede door deze schrikbarende resultaten wordt er nu een campagne gestart genaamd easy to ASK. Deze campagne moet jonge mensen aansporen om te vragen naar wat er in het eten zit.
Ook voor de restaurants zelf is het een herinnering om alert te zijn op bepaalde allergieën van hun klanten.
Bekijk het onderzoek hier.
Laatste nieuws
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
24 apr Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan